Kämpa på dag 4!

Jag vaknade ur min underbara sömn. Efter som jag kunde sova helt i natt och jag hade inte några magdrömmar om att pappa skulle dö och aldrig mer komma hem.  det kändes så riktigt då men inatt så sov jag och jag drömde om att han fick komma hem idag och att vi åt pankakor tillsammans.  När jag hade tänkt klart tog jag och kollade på klockan. klockan var 11.00 på morgonen det var konstigt att jag inte kände mig jäktad..  så jag tog det lungt med att gå till toan och borstade tänderna och sen ta en morgon dusch och sen när jag var klar med mogon duschen gick jag till mitt rum och tog fram kläder till idag. Kläderna som jag hittade var ett par ljusa jeans , ett linne som var svart med en stor rosa blomma på och rosa underkläder och svarta sockar.  När jag hade hittat kläderna tog jag på mig dem och sen gick jag ner och satt på mig skorna och sa

- Mamma jag går och hälsar på pappa..

Mamma svarade inte så jag gick och kollade var hon var och varför hon inte svarade.  jag började gå till vardasrumet där var hon inte sen sov rummet hennes och pappas men där var hon inte heller sen köket där var hon inte heller.  Så hon är inte hemma så jag gick men jag skrev en lapp och satt den på bordet. På lappen stod det så här:

Kära mamma jag har gått till pappa och hälsa på honom på sjukhuset..  jag har nykel och mobilen med mig så om du vill något kan du ringa/smsa mig!  Älskar dig mamma <3

när jag hade satt lappen på bordet så gick jag ut och till bussen sen for jag till sjukhuset.  När jag kom fram till pappas rum på sjukhuset så öppnade jag dörren och såg mamma sitta vid honoms ssäng och grät...  Jag undrade verkligen varför hon gråter man kan ju få kontakt med honom... Jag var tvungen att fråga henne.
i
- Mamma varför gråter du?
- det känns så jobbigt för mig att sitta här vid din pappa och bara se honom liggandes i en sjukhus säng och inte i våran säng. och att jag inte kan få kontakt med honom just nu...  Varje natt när jag ska sova så känns våran säng så tom utan honom.  sa mamma
- Men mamma säg det till honom berätta saker så ska du få se att det kommer att ordna sig du kommer att få kontakt med honom då..  Det var det jag gjorde..  Snälla mamma försök..
- Okej men kan du sitta här ? Sa mamma
- Det är klart jag kan mamma...
- Okej då kör vi igång.. sa mamma

mamma tog pappas hand och log mot honom.  hennes tårar rann ännu och hon började prata till pappa som jag hade gjort när jag fick kontakt med honom..
-  Anton kommer du ihåg våran första dejt? du och jag var på det där mat stället som hete Manni Anni..  och vi tog och åt och pratade och kommer du ihåg att du sa att jag hade vackra ögon? Det kommer jag ihåg iallafall och vet du vad jag sa då. Jo jag sa att det var du som hade fina ögon och när jag sa det så menade jag verkligen det. och det tycker jag ännu och jag skulle jätt gjärna vilja se dem ögonen igen.  bara att du skulle ha kollat i en sekund bara så jag kan få se din fina ögon snälla Anton... 

När mamma hade sagt det så kollade pappa upp och sa med svag röst
- Emiliea och Emma jag kommer att älska er vad som än händer.. Och jag kommer vara med er föralltid var som helst där ni är där är jag... 

Efter han hade sagt det somnade han igen..  Så vi lät honom sova så vi for hem till oss och var där och sen på kvällen när klockan var 1 nån gång på kvällen så ringde det i telefonen. jag svarade.

- Hej har du emilea hemma? sa dem som var i luren..
- Hej jo. Men vem är det?
- Jo det är Antons läkare och jag måste prata med din mamma. 
- Okej vänta.
- Mamma du har telefon!!
mamma kom och tog telefonen och började prata jag förstod ännu inte vad som hade hänt när jag såg att mamma hade lagt på och ramlade på knä inne i vardsrummet vid telefonen...  Jag var orolig så jag frågade mamma vad som hade hänt...
Men hon kunde inte prata just nu så jag ska vänta till imorgpn att fråge henne. så jag hjälpte henne till sängen istället och sen gick jag och fikade och dagens fika var 1 maka med ost och kalkon..  när jag hade fikat klart plockade jag bort som vanligt och sen tog jag och gick till toan och borstade tänder och sen gick jag till mitt rum och böt om till pijamas sen gick jag och lade mig i sägen och idag orkar jag inte läsa för jag är så himmlar trött just nu.. Såå jag ligger bara i sängen och blundar och sen somna jag.... 

Fortsättning Kommer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0