Kämpa på dag 3!

Jag vaknar ännu en dag från min sömn. Från min underbara somn.. 
jag kollar på klockan och ser att klockan var 10 på morgonen.  Jag fick panik och började med att kliva upp ur sängen och skyndade mig till toaletten för att borsta tänderna och ta en morgon dusch, När jag var klar med att duscha och hade borstat tänderna så gick jag till mitt rum och började leta fram klädder till idag så jag hittade ett par jeanslegins och ett långt linne som var svart med en rödros på ryggen och ett par svarta underkläder och svarta sockar.. när jag hade tagit på mig kläderna gick jag ner och sa åt mamma att jag skulle fara till pappa och hälsa på han nu.

- Mamma jag far till pappa på sjukhuset nu.. 
- Okej hälsa till honom från mig.. sa hon 
- okej det ska jag göra..

Det kändes konstigt att fara till sjukhuset alderes själv inte med sofi eller mamma utan bara mig själv.  när jag kom fram till busshålplatsen fick jag stå och vänta i 5 minuter innan bussen kom. När bussen var här tog jag och klev in i bussen och gick och satt mig där back.  jag satt hela vägen till sjukhuset och tänkte på om dem hade fått kontakt med pappa ännu..  
när jag kom fram till sjukhuset tog jag ett djupt andetag innan jag gick in och gick till hissen och började fara upp till tredje våningen som pappa låg på,, ´när jag gick mot pappas rum kom tårarna som jag inte ville..  Men jag kunde inte hålla inne dem. när jag kom in på hans rum var allt som tidigare man kunde inte få kontakt med honom och han låg ännu i sjukhus sängen med rör och dropp och in stuken spruta i arem som droppen kommer in i kroppen..  Jag började prata till honom igen.. 

- Pappa Snälla du kan du inte vakna bara kolla någon gång med dina ögon. ´det har gått för lång tid att inte få prata och se sin pappas ögon öppna och såna där ögon som kollar på en.. du pappa det ända jag ber dig är att du ska öppna din ögon och kolla på mig..  Jag vet att du inte hör vad jag säger.. Men vad tänker du igentligen när du är borta och man kan inte få kontakt med dig.  Det känns som om du död när du inte. Men jag vet att du inte är död och du får inte dö heller. för om du skulle dö skulle inte jag och mamma klara oss nå mer vi skulle sakna dig så mycket...  och föresten så har till och med simbo också börjat sakna dig..  Han går alltid ditt han vet att du har varit när du har varit hemma..  man ser på honom att han saknar dig. Snällla pappa Det är du som finns i våra ögon och det är dig vi vill ha hem..  Så snälla du lämna oss inte det är för tidigt... Pappa kommer du ihåg att du tyckte jag var fin i svart?
pappa kolla på mig så ser du att jag har svart på mig.. Det var du som gjorde så jag började gilla svart. och kommer du ihåg när du och jag och mamma var på marknaden så sa du åt mig om det där svarta röda linnet att det skulle vara fint på mig och att jag skulle köpa det. Kommer du ihåg det pappa? om man bara skulle ha kunnat få kontakt med dig och att du skulle ha kollat så skulle du ha sett att jag har det linnet på mig... Och kommer du ihåg när vi var på semester och vi badade och mamma ville inte bada men då tog du och kastade i henne i vattnet för att jävlas med henne. och då började hon och jag och du och skratta..  Kommer du ihåg det? 

När jag sa det så såg jag att pappas hand rörde på sig försiktigt och att hans ögon började öppna sig..  Jag blev över lyklig när jag såg att han kollade.  så jag kramade honom. 
- Pappa du vaknade..  Sa jag
Pappa med sin svaga röst sa - Ja det gjorde jag. och vet du vad jag vaknade tack vare dig..
- Men pappa har du hört allt jag har sagt ?
Pappa orkade inte prata mer han var för slut för det men jag såg att han log och nikade försiktigt på skallen.. Men justefter han hade gjort det så somnade han..  han orkade inte vara vaken så länge.  Men jag var ändå glad jag har fått se hans ögon kollande på mig och hans leende plus att nu vet jag att han får komma hem snart..  Närag var tvungen att fara hem så sa jag hejdå till pappa och så kramade jag honom försiktigt..  Sen gick jag med både Glädje tårar och vanliga dåliga tårar..  Jag kunde ändå inte vara så glad eftersom pappa ännu ligger på sjukhuset med alla rör och dropp och en spruta i armen. Men jag var ändå glad över att han kollade och att han kanske får komma hem imon eller om nån dag..
När jag kom hem så kunde jag inte hålla tyst om vad som hade hänt på sjukhuset så jag skyndade mig att ta av mig skorna och sprang till mamma och berättade att pappa vaknade och att han somnade igen.

- Mamma mamma pappa vaknade när jag pratade med honom och han nikade när jag frågade om han hade hört allt jag hade sagt. Mamma jag är överlyklig.. 
- Åh gumman vilken bra nyhet.  sa hon
- Men mamma tror du han får komma hem imon eller om nån dag?
- Gumman jag tror det men jag vet inte ännu... sa hon
- Okej men hoppas han får komma hem snart. Men nu ska jag gå och sova. God natt mamma jag älskar dig!.

Jag gick till toan och borstade tänderna och sen gick jag och böt om till pijamas och sen gick jag och lade mig i sängen och tog fram boken vingklipp ängel och tände säng lampan och börja läsa.  När jag hade läst i 40 minuter så orkade jag inte läsa mer för jag vart för trött så jag satt undan boken och släkte säng lampan och började tänka på att pappa kanske kommer hem imon eller nån dag så snart och att han faktiskt kollade i dag och att man kunde få kontakt med honom.. 
När jag tänkte så blunda jag tills slut så somnade jag och sov gott..

Fortsätting kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0