kämpa på dag 2 ännu.

Jag och sofi kom nyss ut från hissen efter att vi hade varit på våning 3 hos min pappa och hälsat på hos han och jag berättade saker åt honom men fick inga svar.  och nu är jag på väg till tandläkaren som jag verkligen avsydde. men jag gör det för pappas skull som när han har tagit sprutor fast om han inte vet om att han har fått sprutor.  Men det spelar ingen roll. Jag tänker gå till tandläkaren för pappas skull.  Jag ska kämpa lika mycket som han får göra för att få komma hem till mig och mamma.  Om han nu ens kämpar...
jag kollade på klockan och jag såg att det bara var en 1 minut kvar tills bussen till tandläkaren går. Så jag och sofi skyndar oss till bussen och vi han precis. just när vi kom in i bussen och satt oss så for bussen.  det tar ungefär 5 minuter att fara till tandläkaren här ifrån..  När vi var kom fram och bussen stannade och vi klev av och jag börja tänka på vad jag skulle göra nu fick jag en klump i halsen , Vad syslar jag med igentligen? Jag vill ju inte ens vara här jag vill inte...  Jag vände mig snabbt och skulle börja gå där ifrån men då kände jag att något högtag i min arm jag vände mig om och såg att det var sofi som hållde i min arm.. jag hörde henne säga
- Emma vad syslar du med? Kommer du inte ihåg att du lovade din pappa på sjukhuset att du skulle gå till tandläkaren och tänk på att han har fått ta flera sprutor fast om han är rädd för sprutor...  Snälla tänk på det..  och snälla Emma gå till tandläkaren nu..  Kom ihåg vad du sa åt din pappa.. 

Jag kände hur jag skakade men så lyssnade jag på henne och börja tänka då fick jag modet i mig..  När jag tänkte att jag verkligen hade lovat pappa att gå till tandläkaren..  Så jag vände mig tillbaka till huset där tandläkarna fanns det var så länge sen jag har varit här så jag kommer inte ens ihåg vad det heter..  När vi kom fram till dörren kännde jag verkligen hur mycket jag skakade. Jag var nervös men jag öppnade ändå dörren jag tänkte på pappa.  Nu ska jag verkligen klara av det här tänkte jag just nu när jag gick in och började gå mot väntrummet.  Det var rosa väggar och svarta dörrar. ´Det var jätte fint där.  Nu måste jag verkligen bara klara av att gå och säga att jag har kommit och sen skulle en läskig tandläkare komma och hämta mig sen skulle dem skratta sitt onskefulla skratt och sen skulle dem tra ut alla mina tänder det var precis vad jag tänkte när jag gick och sa att jag hade kommit utan att jag själv ville det. 

- Hej jag heter Emma andersson och jag har tandläkar tid kl.13.20 här. 
- Okej du kan gå och sätta dig på dem där stolarna så kommer din tandläkare och hämtar dig..
- Okej...

Jag kände genast att mina dumma tankar gick över och att det inte var så faligt.. När min tandläkare kom så kom dem tankarna tillbaka men när jag gick med henne så gick det över ganska snabbt igen... 
jag fick komma in på ett rum där väggarna var röda och dörrarna vita... 
sen fick jag sätta mig i en stol som var vit och den hade en kudde ungefär och jag tyckte om den stolen sen när tandläkaren skulle börja fixa mina hål så höjde hon stolen sen så gjorde hon så att jag låg ner ungefär och sen började hon med att ta en salva och sen spruta och sen började hon laga min tand.  Det gjorde inge ont alls..  När jag var klar så gick jag och sofi till bussen som skulle gå om 2 minuter, medans vi gick så tänkte jag att jag inte förståd varför jag hade varit så rädd för tandläkare tidigare.. när vi var framme vid bussen så gick vi in i bussen som kom just när vi var framme sen gick vi och satt oss på två sätten där back i bussen..   När vi kom hem så gick sofi hem till säg och jag hem till mig..
När jag var hemma tod jag av mig skona och gick in i köket direkt och gjorde fika till mig idag fikade jag 1 maka med ost och smör på och till det tog jag ett glas oby.  när jag hade fikat färdigt tog jag och plockade bort från bordet, sen gick jag på toan och borstade tänderna sen gick jag till mitt rum och tog fram min pijams och böt till den sen gick jag till sängen och lade mig tog boken vingklippt ängel och tände sänglampan och började läsa. efter 30 minuter så orkade jag inte läsa mer så jag satt undan boken och släkte säng lampan och börja blunda så jag skulle somna och efter ungefär 1 minut så somnade jag... 

Fortsättning kommer! :*)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0