Ursäkta mig!

Ursäkta att jag inte har upptaderat idag (igår) på den här bloggen så mycket men det blev bara så för att hela dagen har varit ett getto för mig... jag sa ju tidigare att jag skulle fara te stugan senare idag (igår) men så blev det inte. Så nu tänkte jag berätta varför det inte blev men det är en lång historia så jag börjar från början ända ifrån när jag vaknade... Okej så här var det. Jag vaknade av att jag hörde mamma snacka jag hörde att hon snackade om mitt och min kusin mickes packet som linserna var i att det hade kommit. så jag gick upp och snackade med henne och så sa jag att vi skulle ta och hämta ut paket men då sa hon att vi var tvungen att vänta till pappa hade tid så då gjorde vi det så medans vi väntade så kollade jag på disney channel och sen så när klockan vart mot 14.20 så kom pappa hem så då for vi direkt till banken för att mamma skulle betala en räkning och min brosa skulle ta och överföra pengar till hans konto sen när det vart klart så tog vi och for på konsum och hämta ut packet mitt och mickes som var linserna. När vi kom fram så testade jag mina linser det var första gången så det tog sin tid när jag väl hade fått i dem så började tårarna rinna för att det vart irriterant eller vad det nu var. så du fick jag ut dem ganska snabbt så sen efter ett tag så kom micke till oss för att han skulle hämta sina linser men han tyckte mer om min och jag tyckte mer om hans. för hans vart knallblåa och mina vart gråa så jag ville inte ha dem så vi böt så då fick jag knallblåa linserna och ett par lila som han hade köpt för 400kr för bara några veckor sen och han hade inte använt den mycket. Och senare så for jag och micke och min brosa ante te ok för att min brosa skulle köpa motorolja till våran bil sen for vi hem och när vi kom hem så började allt getto min mamma kom ut och sa
 - Petra kom nu!
- okej?
Jag visste inte vad hon menade och varför hon var så sur. så jag gick ditt sen  sa hon
- komma in..
jag gjorde som hon sa.
sen så blev det att hon bara sa
- kolla vad du har gjort..
jag  - va vad har jag nu gjort?? 
Hon -  ja om du bara skulle ha kunnat ha dina saker på plats så skulle inte det här har härt..
jag - vaddå?? :O
jag kollade runt i köket där vi stod och snackade så såg jag att linserna var borta . så jag frågade mamma.
- Vars är linserna? :O
hon - ja du var ju så smart och lämnade dem på bordet och så när du for så har lady (HUNDEN) ätit upp dem åt dig.
Och jag säger bara dig om lady blir sjuk så är det ditt fel.
jag vart ledsen och sur så skreck åt lady
- Jävla Cp hund!!!
och sprang där iväg och grät. och så såg min brosa & micke & bryne det så dem frågade.
- Vad har hänt?!
men jag sprang bara iväg sen när jag hade kommit te bergmansgatan så hittade micke och brosan mig mig så då kom min brosa ut ur bilen och sa att jag skulle hoppa in i bilen. Men det ville jag inte göra för var så jävla sur och ledsen på att min mamma alltid ska säga att allt som händer med hundarna är mitt fel.. så när brosan sa att jag skulle hoppa in i bilen sp började jag gråta igen och då kom han och kramade om mig och sa att det inte var mitt fel och att det var fel av mamma att säga att det var mitt fel och sen så hoppade jag in i bilen och då sa micke att dem hade sagt åt mamma att det inte var mitt fel att det var ladys fel. För hon ska inte hoppa upp på bordet och äta ifrån bordet.. Och så gav han mig sina knallblåa linser som han hade haft ett tag men jag ville inte ta imot dem så jag lämnade dem i bilen. sen så gick jag in på mitt rum och låste dörren sen så kom mamma ditt och sa.
- Petra öppna dörren nu!
jag - varför då det kan ju du göra eller så säger du det du vill ha sagt därifrån. så då började hon låsa upp dörren sen kom hon och snackade med mig fast om hon var sur . och så sa hon.
- Ja hädan efter följer du med din pappa till stugan varje gång han far till stugan. för du har förstört min helg någ..
Sen gick hon....

Sen efter allt getto med det så löste det säg.. Men är ännu sur på lady...
Men men sånnt är jag vann med... 

Men iallfall så efter det låg jag i mitt rum i ungefär 1 timme och sen gick jag upp och kollade tve sen så sa min brrosa att det var poliser med skyddväst mot skot vid gammla statiol så senare fick vi reda på att det var en som hade blivit sjuten i magen och en som hade blivit sjuten i handen och en som hade blivit knivskuren i magen och den som hade blivit sjuten i magen hade dött... och sen så hade poliserna avspärrat ett område vid statiol och bergmansgatan här i malmberget. sen senare på kvällen så hittade poliserna en av dem misstänkta. sen så senare så hade dem get upp och när dem hade det så kollade vi familjen film och sen blev det att alla gick och la sig men jag har inte kunnat somna ska nog sova nu :p känner mig ganska trött faktiskt... :) hehe :)

Men men ha det bra puss och älskar er som läser min blogg och komenterar den :) <3
här bjuder jag på en ful bild på mig. men men så ser man ut när man är trött och ska sova :/ inte bra alls :/ men men ha det bra puss ! <3


Kommentarer
Postat av: ida johansson

trååkit meh dina linser du ...

en sak fattar jag inte hoppade lady UPP på bordet å käkade dem ? hade du inte dem i någon förpackning ?

2009-08-15 @ 12:58:57
URL: http://www.nogg.se/iijohansson
Postat av: Linnéa

Det var iaf inte ditt fel det där som hände med linserna. Gumman <33

2009-08-15 @ 13:08:16
URL: http://gustafssonlinnea.blogg.se/
Postat av: sv te linnea

Ja men mamma tyckte det iallafall :S

2009-08-15 @ 14:54:38
URL: http://whytellmewhy.blogg.se/
Postat av: sv ida

Nå joe det gjorde hon och ja det är klart jag hade men åt den också..

2009-08-15 @ 14:57:19
URL: http://whytellmewhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0